CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 4, 2010

Konvo.... konvo laa... gitu


Selama empat tahun lebih la gitu, aku belajar untuk menjadi seorang yang ada ijazah pertama paling kurang dalam hidup maupun kerjaya aku. Selama empat tahun juga suami tetap dan terus memberi sokongan terutama dalam membuat assigment. Apa nak buat dah hidup bersama, tidur pun sekatil cuma bernafas aje ikut lubang hidung masing-masing . Keh....Keh....

21hb Jun 2010

Baju konvo

Aku membeli kain daripada teman. Pada mata aku cantik aje... dah berkenan katakan lah. Adik aku yang menjahitkannya malah menjadi perunding dalam pemilihan warna tudung. Nak matching konon....Berbincang dengan suami apa yang patut dibuat lagi pada baju konvo ini bagi menaikkan seri baju. Suami mencadangkan agar aku menjahit manik-manik di bahagian hujung lengan baju tersebut, Katanya, pada bahagian hujung lengan saja yang nampak kerana bahagian lain telah ditutupi dengan jubah. Aku setuju saja kerana dalam memberi pendapat suami aku memang handal. Hasilnya memang cantik. Al maklum laa jahit sendiri. No komen laa... , kan gitu.....

Kasut konvo


Mengenai kasut konvo aku pulak berjenama GMX. Aku belinya semasa lawatan aku ke Pulau Langkawi. Pasti laa..Kedai Free Duty. Warna hitam, kerana suami aku kata,sesuai untuk semua baju dan majlis. Aku dah cakap, suami aku memang suka beri pendapat. Pada aku, no komen aje.........


Handbag




Paling sukar dalam pemilihan handbag. Yang mana satu sesuai untuk majlis konvo aku . Itu laa ..... orang beli sebuah saja tetapi aku beli dua buah.Pening juga tau dalam memilih dua benda yang kedua-duanya aku suka. Akhirnya aku memilih handbag bersaiz kecil yang hanya aku muatkan tisu, handphone dan lipstick. Handbag, aku memilih jenama GIO FIORE ( GF )

Anggapan aku semua orang sama dalam persiapan untuk majlis konvo bagi menerima ijazah yang diburu selama empat tahun itu.Memang berbaloi kerana sekali dalam hidup. Kan gitu...

0 comments: